برترین و بزرگترین مجله مرجع دانستی های بدلیجات

بدلیجات شیک |بزرگترین مرجع دانستنی ها،بایدها و نبایدهای بدلیجات[تاریخچه،فلزات،سنگ ها و ترندها]از ابتدا تا کنون

برترین و بزرگترین مجله مرجع دانستی های بدلیجات

بدلیجات شیک |بزرگترین مرجع دانستنی ها،بایدها و نبایدهای بدلیجات[تاریخچه،فلزات،سنگ ها و ترندها]از ابتدا تا کنون

در بدلیجات شیک ما قصد داریم شما را با تاریخچه پیدایش و پیشرفت بدلیجات،از چه فلزات،سنگ ها و نگین هایی در زیورالات استفاده میشود و برای ست کردن بدلیجات با یکدیگر یا با پوشش شما چه نکاتی را باید رعایت کنید و نکات استفاده از بدلیجات برای قشر ها و سبک های مختلف را برای شما بازگو کنیم.

  • ۰
  • ۰

ساده ترین ترفند های پولیش چوب
چه به دنبال پولیش مبلمان چوبی، انجام منبت کاری یا درخشگی و براق کردن کف پوش های چوبی، باید گفت” این کار یک روش عالی برای درخشش و ماندگاری چوب است.” اندازه پروژه مهم نیست، پرداخت چوب روشی کاملاً ساده است که می توان به راحتی آنرا انجام داد!

این کار در واقع کمک می کند تا با حذف نقایصی که در سطح چوب دیده می شود، زیبایی و درخشندگی این سطوح را دو چندان کنید.

مبلمان چوبی نه تنها سبک و ظرافت خاصی دارد، بلکه جذابیت بی انتهایی نیز به خانه می بخشد.اما مهم است که به یاد داشته باشید که چوب نیاز به نگهداری به موقع دارد. به عنوان مثال، تمیز کردن مبلمان چوبی کنده کاری شده، می تواند کاری واقعاً دشوار و زمانبر باشد. اما نگران نباشید، به شما کمک خواهیم کرد تا درخشش از دست رفته قطعه چوبی مورد علاقه خود را بازیابی کنید. بیایید نگاهی بیندازیم به برخی از روشهای صیقل دادن چوب با مواد خانگی.


ساده ترین راه جلا دادن به چوب
ابتدا مشخص کنید که آیا باید چوب را صیقل دهید یا خیر. اگر بلافاصله شروع به صیقل کاری مبلمان چوبی کنید بدون اینکه بدانید آیا انجام این کار لازم است یا نه، ممکن است سطح چوبی ظاهری گل آلود و چسبناک پیدا کند. وقتی تصمیم گرفتید به این کار گرفتید، سپس روش های ساده ای ارائه شده در این نوشته را دنبال کنید.

قبل از شروع به کار، چوب را تمیز کنید

مهم است که ابتدا سطح تمیز شود. پارچه ای نرم بردارید و خطوط مبلمان خود را پاک کنید. اگر تراش خورده است، با استفاده از یک برس موی نرم، گرد و غبار موجود در کنده کاری ها را پاک کنید.در مورد لکه های سرسخت می توانید از شوینده مایع مخلوط در آب استفاده کنید.

هر لکه یا خط را حذف کنید

اگر خراش روی چوب سطحی بود، کمی آب لیمو با چند قطره روغن نارگیل یا زیتون می تواند، به راحتی آن را برطرف کند. یک پارچه نرم را به این مخلوط آغشته کرده و روی خراش در جهت علامت گذاری کار کنید تا سطح خراشیده تمیز شود. اگر خراش خیلی عمیق است، چاره ای جز رنگ کردن چوب ندارید. برای رنگ کردن میتوانید از پیستوله بادی یا پیستوله برقی استفاده کنید.


پولیش کردن مبلمان چوبی

از این مواد ساده خانگی برای تهیه پولیش چوبی طبیعی استفاده کنید که فاقد هرگونه مواد مضر یا بخار خطرناک برای شما و عزیزانتان باشد. بیشتر این مواد خانگی برای پرداخت چوب را در لوازم آشپزخانه خود پیدا خواهید کرد. قبل از تهیه این مخلوط،بیایید نگاهی به مواد تشکیل دهنده و چگونگی کمک آنها به بازیابی درخشش از دست رفته چوب بیندازیم.

روغن زیتون خاصیت مرطوب کنندگی زیادی دارد. درست مانند پوست، چوب ها نیز در زمستان ها خشک می شوند و شکاف می خورند. روغن زیتون یا روغن نارگیل می تواند برای مبلمان فرسوده بهترین نتیجه را داشته باشد. لازم نیست در با این کار اسراف کنید. اگر مقداری روغن زیتون باقیمانده در کابینت آشپزخانه خود دارید که ممکن است در سس سالاد طعم خوبی نداشته باشد،مطمئناً می تواند مبلمان چوبی شما را صیقل دهد.

سرکه عامل پاک کننده چوب است. تمیز کردن چوب با استفاده از یک نوع سرکه خالص و رقیق نشده ایده خوبی نیست. در صورت استفاده مستقیم، اسید موجود در سرکه می تواند یک مبلمان چوبی را خورده و به آن آسیب برساند. اما وقتی در آب رقیق شود می تواند به تمیز کردن سطوح کمک کند و همچنین به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی عمل می کند. بیایید نگاهی به دستور پولیش چوب خانگی بیندازیم.


دستور تهیه مایع پولیش خانگی
مواد لازم:

یک بطری خالی
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۲ قاشق غذاخوری سرکه
۳ فنجان آب
چند قطره آب لیمو
روش استفاده:

مواد را داخل بطری بریزید.
قبل از استفاده خوب آن را تکان دهید.
یک پارچه نرم بردارید.
گوشه ای از آن را در این مخلوط خیس کنید و آن را روی مبلمان چوبی بمالید.
آن را با یک پارچه خشک کنید و درخشش مبلمان چوبی را مشاهده کنید.
آیا باید قابهای پنجره های چوبی را پولیش کرد یا آنها را رنگ کرد؟

پنجره ها زیبایی خانه شما را تعیین می کنند. اگر در نزدیکی دریا زندگی می کنید و پنجره های چوبی دارید، احتمالا در نگهداری صحیح پنجره های خود به مشکل خورده اید. آب شور می تواند روی قاب های چوبی تأثیر بگذارد. بهتر است یک روال منظم مراقبت از چوب را رعایت کنید تا فریم های پنجره ها، همواره تمیز و زیبا به نظر برسند.اگر قاب چوبی کاملاً فرسوده و بی رنگ باشد می توانید آن را رنگ کنید.

روش سریع برای جلا دادن پنجره های چوبی
مخلوطی از ½ فنجان سرکه،۳ فنجان آب و ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون تهیه نمایید.
اگر روغن زیتون ندارید، روغن نارگیل یا روغن بادام را انتخاب کنید. آنها خاصیت مرطوب کنندگی زیادی دارند.
قبل از استفاده، مواد مخلوط شده را خوب تکان دهید.
یک پارچه نرم بردارید، فقط یک گوشه از پارچه را به مخلوط خانگی فوق آغشته کرده و روی قاب چوبی بمالید.
اگر چوب خیلی خشک باشد، دوباره این عمل را تکرار کنید تا زمانی که درخشش نوری روی قاب مشاهده کنید.
بعد از چند دقیقه، یک پارچه خشک بردارید و روی سطح مورد نظر بکشید.


نکات مهم در پولیش چوب
مراقبت منظم از چوب

مراقبت از مبلمان چوبی به صورت روزانه مهم است. اجازه ندهید که هرگونه گرد و غبار روی سطوح چوبی جمع شود. وسایل چوبی را از رطوبت و همچنین از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. در هوای خشک، اطمینان حاصل کنید که چوب را مرتب مرطوب می کنید تا رطوبت آن حفظ شود.

مراقبت از نرده های چوبی در تراس

اگر سازه چوبی در معرض تابش شدید آفتاب و باران باشد، صیقلی نگه داشتن نرده های چوبی تقریباً غیرممکن است. کاری که می توانید انجام دهید این است که سالانه به طور منظم نرده ها را رنگ کنید. هر وقت شروع به کدر شدن کرد، از مخلوطی از ۱ قاشق غذاخوری گلیسیرین مایع، ۳ فنجان آب، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۲ قاشق غذاخوری سرکه استفاده کنید. این مخلوط را خوب تکان داده و در بطری ذخیره کنید. این مخلوط را روی نرده های چوبی تراس خود اسپری کنید و با استفاده از پارچه ای خشک آن را پاک کنید تا درخشش چوب را برگرداند.

جلوگیری از ایجاد لک و خراش در کفپوش های چوبی

یک فرش کوچک یا یک پادری در مناطقی که معمولاً ترافیک پا بیشتر است، پهن کنید. همچنین استفاده از کلاهک های صندلی ضد لغزش / پایه رومیزی بسیار مهم است تا هر زمان که صندلی را می کشید، هیچ خراشی در کف چوبی وجود نداشته باشد. حتی اگر روزانه مبلمان را روی کف چوبی جابجا نمی کنید، یک محافظ بین کف و مبلمان خود نگه دارید تا از آسیب و خراش احتمالی کف چوبی خود جلوگیری کنید. اگر اتاق خواب شما کفپوش چوبی دارد، مطمئن شوید که کاشی های چوبی نزدیک سرویس بهداشتی خشک نگه داشته شده اند. هنگام شستن حمام، اطمینان حاصل کنید که روی کف چوبی اتاق خواب خود آب نریزید. قبل از ورود به اتاق خواب برای پاک کردن پاهای خیس از یک پادری استفاده کنید. این نکات ساده را دنبال کنید تا کفپوش چوب شما از آسیب های احتمالی محافظت شوند.


خرید پولیش برقی
می توان مایع پولیشکاری به صورت دستی و با استفاده از یک پارچه نرم استفاده کرد. اما وسیله برقی دیگری نیز برای این کار وجود دارد که به آن دستگاه پولیش گفته می شود. این وسیله دارای پد مخصوصی است که به راحتی می توان سطوح مورد نظر را پولیشکاری کرد. برای اینکه بتوان این کار را به نحو احسنت و با کیفیت عالی انجام داد، استفاده از پولیش برقی توصیه می شود. چرا که به راحتی خط و خش های ریز روی سطوح چوبی را به خوبی پاک کرده و درخشندگی لازم را به چوب می بخشد.

خرید مایع پولیش از بازار

در بازار انواع مایع برای جلا دادن به  چوب به صورت آماده، موجود است. اما همان طور که در این مقاله آموزش داده شد، میتوان این مایع را در منزل با مواد خانگی تهیه نمود.

بیشتر بخوانید: موتور براشلس چیست؟

  • ۰۰/۱۰/۱۸
  • ابوالفضل رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی