برترین و بزرگترین مجله مرجع دانستی های بدلیجات

بدلیجات شیک |بزرگترین مرجع دانستنی ها،بایدها و نبایدهای بدلیجات[تاریخچه،فلزات،سنگ ها و ترندها]از ابتدا تا کنون

برترین و بزرگترین مجله مرجع دانستی های بدلیجات

بدلیجات شیک |بزرگترین مرجع دانستنی ها،بایدها و نبایدهای بدلیجات[تاریخچه،فلزات،سنگ ها و ترندها]از ابتدا تا کنون

در بدلیجات شیک ما قصد داریم شما را با تاریخچه پیدایش و پیشرفت بدلیجات،از چه فلزات،سنگ ها و نگین هایی در زیورالات استفاده میشود و برای ست کردن بدلیجات با یکدیگر یا با پوشش شما چه نکاتی را باید رعایت کنید و نکات استفاده از بدلیجات برای قشر ها و سبک های مختلف را برای شما بازگو کنیم.

  • ۰
  • ۰

نحوه نصب تیغه اره گرد بر
امروزه از این نوع اره ها برای برش متریال های مختلف با حرکت دایره ای بسیار  متاسب هستند و به عنوان جایگزینی برای کار با ماشین آلات پیچیده، گزینه مناسبی می باشند. چه این وسیله را برای برش چوب بخواهید با پلاستیک و فلز این وسیله می تواند، همه این موارد را پوشش دهد. از کاربرد های این ابزار نجاری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

برش تخته سه لا
سنگ تراشی
صنعت پلاستیک
فلزکاری


برش سوراخ هایی برای لوله ها
اما برای استفاده از این وسیله،هر از گاهی نیاز به نصب تیغه جدید می باشد. پس اجازه دهید به مراحل ابتدایی کار با این وسیله برویم اینکه چگونه می توان یک تیغه اره  دیسکی یا گردبر را تعویض نمود.
نکات لازم قبل از تعویض تیغه اره دیسکی یا گردبر
اگر عمق تیغه برای برش متریال های مختلف، دقیق باشد و دندان ها در موقعیت مناسب قرار بگیرند، تیغه اره خوب عمل خواهد کرد. در واقع تیغه ها نیاز به تنظیم بر اساس عمق برش در اجسام  مختلف دارند که باید به آن توجه نمود. اما برای استفاده از این اره برقی می بایست به چند نکته که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، توجه نمایید:

اول ایمنی

اولین و مهمترین نکته در مورد استفاده  از این وسیله، توجه به ایمنی است. استفاده از دستکش و عینک ایمنی را فراموش نکنید، تمام دستورالعمل های لازم را از دفترچه راهنمای دستگاه مطالعه نمایید.

انتخاب هوشمندانه اره

اره های زیادی برای انتخاب وجود دارند. بسته به بودجه که برای خرید در نظر گرفته اید، می توانید یکی از مارک های چینی با برندهای مطرح دنیا را انتخاب نمایید، اما مسئله مهم این است که سعی کنید گزینه ای را انتخاب کنید که بیشترین کارایی و کیفیت را داشته باشد و دارای خدمات پس از فروش نیز باشد.

انتخاب درست تیغه 

اگر هدف شما فقط محدود به انجام کارهای سبک و خانگی  باشد،تیغه هایی ۱۰-۱۵ سانتی متری انتخاب درستی است. اما در صورتی که فکر می کنید این دستگاه را برای امور صنعتی و سنگین می خواهید، تیغه های بین ۲۰-۴۰ سانتی متر بهترین انتخاب می باشند.

چگونگی کنترل دستگاه

به یاد داشته باشید که با نگه داشتن هر دو دسته جلو و عقب ، کنترل بیشتری بر دستگاه خواهید داشت. هر دو دسته باید در موقعیت مناسب نگه داشته شده و برای حرکت اره باید از دسته عقب استفاده کنید.

اندازه گیری قطعه کار

با استفاده از خط کش، روی سطح جسمی که می خواهید از اره استفاده کنید ،خطوط پررنگ ایجاد کنید. خطوط باید به طور دقیق اندازه گیری شوند تا بتوان برش های دقیقی را ایجاد نمود.

نصب تیغه

تیغه باید در فاصله حدود ۰٫۵ سانتی متر در زیر قسمت تحتانی جسم نصب شود. دندان های اره باید در فاصله دورتری نگه داشته شود زیرا ممکن است باعث آسیب شود. عمق نباید از ۰٫۷ سانتی متر بیشتر باشد تا از ایجاد خطوط نامنظم و معیوب جلوگیری شود. همچنین چک کردن محور به صورت مرتب مهم و ضروری است.

چگونگی تعویض تیغه اره گردبر
اولین قدم این است که قبل از تعویض تیغه، اره را از برق بکشید. همیشه باید به یاد داشته باشید که محور را به درستی بررسی کنید. مهره ای که در قسمت قوس تیغه قابل مشاهده است باید با استفاده از آچار باز شود و در نهایت تیغه ها از هم جدا می شوند. برای نصب مجدد،مهره باید دوباره محکم به عقب پیچ شود.

 توجه به چند نکته ضزوری است:

تیغه را برای برش خیلی عمیق تنظیم نکنید.
برای داشتن حداکثر کارایی، سعی کنید هر دو دسته را بگیرید.
فشار زیادی به تیغه وارد نکنید.
قبل از آماده شدن برای کار،دکمه استارد دستگاه  را فشار ندهید.
پس از انجام تعویض تیغه،مهره را محکم پیچ کنید.
قبل از شروع به کار، اقدامات احتیاطی را انجام دهید.
برای ایجاد برش دقیق، بهتر است از خط کش استفاده کنید تا بتوانید برش های دقیقی را ایجاد نمایید.


نتیجه گیری:

اره گردبر برای انجام بیشتر کارهای خانگی یک ابزار شگفت انگیز است و اگر خوب نگهداری شود و با احتیاط و تکنیک های مناسب به کار گرفته شود، استفاده از آن آسان است. هنگام خرید یکی از آنها باید قطر تیغه ها را مطابق با زمینه استفاده در نظر بگیرید

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از چکش تخریب

  • ۰۰/۱۰/۲۸
  • ابوالفضل رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی