برترین و بزرگترین مجله مرجع دانستی های بدلیجات

بدلیجات شیک |بزرگترین مرجع دانستنی ها،بایدها و نبایدهای بدلیجات[تاریخچه،فلزات،سنگ ها و ترندها]از ابتدا تا کنون

برترین و بزرگترین مجله مرجع دانستی های بدلیجات

بدلیجات شیک |بزرگترین مرجع دانستنی ها،بایدها و نبایدهای بدلیجات[تاریخچه،فلزات،سنگ ها و ترندها]از ابتدا تا کنون

در بدلیجات شیک ما قصد داریم شما را با تاریخچه پیدایش و پیشرفت بدلیجات،از چه فلزات،سنگ ها و نگین هایی در زیورالات استفاده میشود و برای ست کردن بدلیجات با یکدیگر یا با پوشش شما چه نکاتی را باید رعایت کنید و نکات استفاده از بدلیجات برای قشر ها و سبک های مختلف را برای شما بازگو کنیم.

  • ۰
  • ۰

میخکوب بادی بخریم یا شارژی؟
شاید سوال بسیاری از کاربران این باشد که کدام یک از میخکوبها را برای خرید انتخاب کنیم؟ نوع بادی بهتر است یا برقی؟ آیا نوع شارژی قدرت لازم برای انجام کار را دارد و به طور کلی هر کدام از این دو مورد برای انجام چه کاری مناسب می باشند. در این مقاله به مقایسه این دو دستگاه پر مصرف کارگاه های نجاری پرداخته شده و نقاط قوت و ضعف هر یک و کارایی هر یک مطرح شده است. با ما همراه باشید.
مقایسه میخ کوب شارژی با بادی
حمل و نقل

تامین کمپرسور هوا برای میخ کوب های بادی ضروی است و این به معنای داشتن یک وسیله دیگر برای حمل و نقل است، بدون توجه به اینکه آیا از طریق برق یا باتری کار می کند، به علاوه اینکه یک شلنگ هوا و اتصالات نیز دارد.

طراحی ارگونومی 

در استفاده از این دستگاه، توجه به وزن اهمیت به سزایی دارد و در واقع اولین پارامتر ی است که باید در نظر گرفته شود. در این خصوص باید گفت که مدل شارژی وزن بیشتری نسبت به مدل های بادی دارد. هر جند وجود شیلنگ در مدل های بادی نیز در بعضی از اوفات سبب بر هم خوردن تعادل کاربر می شود. و علاوه بر موارد مطرح شده، کمپرسور صدای زیادی دارد که از آن نمی توان در خانه های مسکونی استفاده نمود. در این صورت استفاده از نوع شارژی یا برقی پیشنهاد می شود.

نگهداری و تعمیر

درست است که میخکوبهای بادی  تعداد قطعات بیشتری دارند، اما طراحی آنها ساده تر از میخکوبهای شارژی می باشد و تعمیر و نگهداری از آنها ساده است. لازم است قبل از شروع کار با این دستگاه،می بایست اطمینان حاصل شود که شلنگ نشتی نداشته باشد، کوپلرهای اتصال مستحکم شده و دستگاه روغن کاری شده باشد. به طور کلی هرزگاهی بازرسی و چک شود تا در صورت وجود مشکل به سرعت بر طرف گردد.اما برای کار با نوع شارژی نیاز به مراقب و نگهداری خاصی نیست. کار کردن با نوع شارژی این دستگاه ها مطمئنا راحت تر است چرا که شلنگ هوا ندارد که به اطراف کشیده شود. صدای بلندی ندارد و به محض اتصال باتری و شارژ دستگاه و بارگیری میخ، دستگاه آماده کار است.

قیمت 

میخکوبهای بادی اغلب سبک تر از نوع شارژی هستند و قیمت کمتری نیز دارند. بسته به مارک تجاری، می توان با یک میخکوب بادی با سرمایه کمتری نسبت به مدل شارژی کار را شروع کرد.

کارایی

در مورد کارایی باید گفت، نوع بادی به جز در مواقعی که میخ در آن ممکن است گیر کند، کارایی خوب و تقریبا بی عیب و نقصی دارد و زمانی که شستی دستگاه فشار داده می شود، شلیک انجام می شود. اما در مدل شارژی این امر با تاخیر انجام می گیرد.
مدت زمان قابل استفاده

میخ کوب بادی نیاز به برق دارد و تا زمانی کار می کند که برق باشد و در صورتی که پمپ باد خیلی کوچک باشد، گاهی اوقات باید به آن فرصت شارژ مجدد داد. اما  میخکوبهای شارژی نیازی به نیروی برق ندارند و در صورت اتمام شارژ در مدل های دو باطری، فقط  کافی است باتری پر را جایگزین باتری خالی کرد.

نتیجه گیری:

بعضی از کاربران این روزها منحصراً به میخکوب شارژی اعتماد می کنند، برخی دیگر از آنها برای کارهای کوچکتر استفاده می کنند و برخی دیگر از کاربران هنوز هم  به استفاده روزمره از میخ کوب های بادی و کمپرسورهای قابل حمل، حتی برای کارهای جزئی، ادامه می دهند. اما باید به این نکته توجه نمود که اگر چه  شارژی ها بهتر از هر زمان دیگری هستند، اما هنوز بزرگتر و سنگین تر  بوده و  می تواند آنها را دست و پا گیر کند. حال این سوال پیش می آید که  چه باید کرد و کدام گزینه را انتخاب نمود؟ در پاسخ باید گفت” می توان هر دو گزینه را انتخاب نمود، در صورتی که هزینه مطرح نیست.” از مدل شارژی برای انجام کارهای جزیی و خرده کاری و از مدل بادی برای کارهای سنگین تر می توان استفاده نمود.

بیشتر بخوانید: کنیتکس پاش چیست؟

  • ۰۰/۰۹/۲۵
  • ابوالفضل رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی